Chai latte vs. Kaffe

image149
Det måste vara den mest överskattade dryck någonsin. Har i något år nu hört alla snacka om den gudomliga drycken chailatte. Var man än ska och fika så finns där tre små blonderade tjejer i senaste modestövlarna som beställer sina chailatte och sedan sitter och fnissar och sms:ar i ett hörn. så för ett tag sedan betäme jag mig för att testa en chai latte. Ni anar inte hur besviken jag blev!!! det smakade ju bara sött och sliskigt. Nä fy. förstår mig inte på det. Gör du?


Tacka vet jag kaffe! Där har vi en vettig dryck. Kaffe, Kaffelatte, Capuciono, vad som helst så länge det är kaffe! fast det är samtidigt konstigt att det kan smaka så olika beroend på var man är. Vatten, kaffekokare och kaffebönor spelar in. det är t.ex. inte lika gott att ricka kaffe ensam som om man är några stycken, eftersom vattnet inte tar upp så mycket smak av pulvret om det är lite pulver. Om kaffekokaren inte kommer upp i tillräckligt hög temperatur blir det inte heller särskilt gott. Mycket kan gå fel. I maskincafét är det alltid för starkt och i kaffeautomaterna för sött och ofta slut på mjölk. men när det blir rätt... då är det underbart.


Och alla falska rykten om att kaffe är skadligt... pyttsan säger jag bara!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Har inte vågat provat chai latte, vill hellre ha kaffe! Kaffe Latte is the shit. :)

2008-02-27 @ 18:16:41
URL: http://laabelleetlabete.blogg.se
Postat av: Anonym

kaffe ska det vara, just precis. Dock har vissa fik goda chailatte, de får bara inte vara för söta.

2008-02-27 @ 18:43:00
URL: http://kalorikamp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0