blir man tjock av bröd?

image138Den här boken vill jag läsa! läste en artikelpå aftonbladet.se om den. verkar ganska vettig. Tyckte författaren Anna Ottosson sa en väldigt bra sak i intervjun:

- Det är något i den svenska folksjälen som får oss att tro att det är plågsamt att leva nyttigt, att vi måste begränsa oss och leva extremt. Man behöver inte knapra morötter och dricka vatten bara för att man lever nyttigt.

Så den boken funderar jag på att snart klicka hem från adlibris. Kanske inte innan jag flyttat, då blir det bara extra saker att packa ner.

Man borde egentlgien läsa mer än vad man gör över huvudtaget. För tillfället läser jag enbart böcker på loven, men det finns det egnetligen ingen anledning till. Visst, man har ont om tid annars, men man borde ändå unna sig att sjunka in i en annan värld lite då och då. hmm. Det tål att tänkas på. ska nog börja på boken jag fick låna av Sofia redan ikväll. Blev ju helt fångad av filmen P.S. I love you så nu tänkte jag då även läsa boken. Visste faktiskt inte att det var en bok från början, men den ska tydligen vara jättebra. Innan jag börjar läsa ska jag nog dock åka och köpa pappersnäsdukar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0