Sommar

De senaste dagarna har det gått upp för mig vad sommaren går ut på. 3 saker kan man sammanfatta det till.

1. Tjäna pengar. Det är väl ganska självklart vad jag menar med det. Man sliter som in i hellskotta på sommarjobbet för att få pengar så man överlever resten av året.

2. smälta året. Precis som det låter. Under det senaste året har det hänt så fruktansvärt mycket hela tiden att man aldrig riktigt hunnit reflektera över all. Nu däremot när alla studenter åkt från lund och det är relativt lugnt så hinner man det. Helt plötsligt sköljer hundra miljoner känslor över en och man är inte förrän nu riktigt medveten om vad man känt och varför man gjort det. Så nu har jag ca hundra olika saker att säga till folk som jag antagligen inte kommer få chansen att säga, för att jag kom på de ett halvår för sent.

3. bygga upp. Jo, när man nu smält det gågna året är det dags att istället bestämma sig för vad man vill göra det kommande. Man ska börja bygga upp planer och förväntningar. Allt skabli så fruktansvärt bra, men sen får vi väl se om det verkligen blir så också. Det återstår att se.


Kommentarer
Postat av: Señor Matjo

3, Jo det är klart att allt blir fruktansvärt bra :) Du rockar!

2007-07-12 @ 20:36:51
URL: http://matjo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0