iskall dag

90676-24Idag är en kall dag. det är kallt på många sätt.

Iskallt  är vad huset jag bor i är. Om termometern där nere stämmer är det just nu 14 grader varmt i köket. ligger nedbäddad i soffan under mitt duntäcke och huttrar och tittar på Happy Gilmore.

Iskallt blev mitt kaffe innan jag hann dricka det.

Iskalla var mina tår och fingrar  i morse när jag äntligen var framme i skolan. Fick slå upp dörren i morse p.g.a. all snö utanför. Väntade 20 minuter på bussen innan jag insåg att den inte tänkte komma och gick i 45 minuter för att komma till skolan.

Iskalla var mina makaroner när mamma äntligen pratat klart i telefon med mig och jag äntligen kunde sätta mig ner för att äta.


På något sätt känns det som att imorgon är den dagen då allt kommer tina lite. Även om inte allt blir bra och sommaren inte kommer än, så kommer det nog bli lite varmare i alla fall. Jag känner det på mig. har en bra känsla i magen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0