den 25:e smäller det

Alla har väl hört Magnus Ugglas låt: kung för en dag?! jo, det utgår jag från att alla gjort. Jag citerar nu:

90676-27"Fast man saknar allt av värde varje månad den 24:e så i samma stund som lönen går att nå skall det genast ut och handlas hela klädskåpet förvandlas sen man svurit att aldrig mera äta nudlar ifrån Tokyo skall hela ens gäng ut på en sväng och sätta sprätt på varje peng"



Dagen började med att Johanna kom upp på mitt rum och gormade ungefär tjugo över nio. "ska du med till farmor och fika och sen åka till ILVA?" I vanliga fall hade jag nog sagt: "Nej jag är sjuk låt mig vara" Men inte idag. Jag svarade istället "mmm".

Jag tog ett kort kallt bad (varmvattnet tog slut efter att halva badkaret fyllts) och sen var jag fit for fight. Så vi åkte ut till farmor i staffanstorp vid halv elva, och där fick vi kaffe och kakor, vilket blev min frukost.

Vi var hos farmor en knapp timme och satt och småpratade, sedan åkte vi vidare till ILVA. Gick runt där och tittade ett tag och jag höäll mig i skinnet och köpte inte en endaste grej. Riktigt stolt över mig själv faktiskt.

När vi kom hem åt vi lunch och sedan kläckte mamma den underbara id'en att vi skulle åka till Nova. jag tänkte att det var ju himla bra, för då kunde jag ju bunkra upp med schampo och balsam från rusta, nu inför flytten. Så jag följde även med dit.

Vi började på Rusta och jag gjorde av med ca 400 kronor. Det jag köpte var:
2 flaskor schampo
3 flaskor Balsam
2 förpackningar fryspåsar (en 2-liters och en 3-liters)
1 blommig skruvdragare (kunde bara inte låta bli)
2 chokladkakor (till mamma. hon ville så gärna ha dem då de var "ko-mönstrade")

Sedan bar det iväg in på Nova. Jag skulle ju inte göra av med mer pengar... men så blev det inte. Helt plötsligt stod jag inne på Esprit, med två par riktigt snygga byxor i ena handen och mitt Visakort i den andra. Så helt plötsligt blev jag av med 600 kronor till...

Jsg är väl medveten om att jag inte har spenderat så mycket pengar, men i och med att jag flyttar snart borde jag spara varje litet korvöre kan man ju tycka. Detta innebär att resten av denna månaden är det bara riktigt nödvändiga saker som får inhandlas. ajajaj... månaden har ju inte ens börjat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0